Hoe ga ik te werk?
Nadat u telefonisch of per mail uw vraag of probleem met mij hebt gedeeld, maken we een afspraak die in de thuissituatie plaats zal vinden, zodat ik op locatie kan observeren.
Eenmalige observatie:
• Indien mogelijk geef ik bij de eerste observatie (2 uur) het benodigde advies.
• Is dit al voldoende, dan krijgt u het advies op mail en hebben we 2 weken later telefonisch contact of de situatie daadwerkelijk verbeterd is.
Meerdere observaties:
• Soms is meer nodig dan advies ter plaatse en spreken we een plan van aanpak af. Dit plan is gericht op het samen ontdekken van knelpunten en werken aan oplossingen.
• U ontvangt vooraf een inschatting van uren en kosten. Vaak is met 3 x 2 uur al veel verbetering mogelijk.
• 4 weken na de laatste coachingssessie hebben we telefonisch overleg om te bespreken of de situatie nog stabiel is gebleven of dat het wenselijk is nog een korte sessie in te plannen.
Diagnose:
• Als kindercoach stel ik geen diagnoses. Indien van toepassing, kan ik u doorverwijzen naar collega’s in het betreffende vakgebied. Ik zal met advies helpen een eventuele wachttijd te overbruggen.
• Na afloop hebben we telefonisch contact om te bespreken of de situatie stabiel is gebleven.
Toestemming:
• Omdat mijn advies en verslaglegging jonge kinderen betreft, zal ik in alle gevallen vragen een toestemmingsformulier in te vullen.